maanantai 17. kesäkuuta 2013

Greetings loved ones, let's take a journey

 Hello, 

Ajattelin aloittaa blogin kirjottamisen ensi vuotta ajatellen. Eli olen lähdössä elokuussa Jenkkeihin Ohion osavaltioon vaihtoon YFU:n kautta. Sain sijoitustiedot jo toukokuun puolessa välissä ja olin shokissa kun sain tietää. En olisi voinut toivoa parempaa paikkaa tai perhettä! Host perheeseeni kuuluu isä, äiti, kaksi pikkusiskoa (14 ja 15v.) ja pikkuveli (11v.), sekä tietääkseni kaksi koiraa. Hostperheeni asuu siis Ohion osavaltiossa lähellä Lake Erien rantaa. Lähin kaupunki taitaa olla yksi Ohion kuuluisimmista kaupungeista Cleveland ja lähellä on myös Toledo. Tulen käymään koulua nimeltä Huron high school. Oon niin innoissani lähdössä ja en malta odottaa elokuuhun!

Skypetettiin mun hostperheen kanssa tossa pariviikkoa sitten ja voin sanoa että kaikki mun huolet siitä, että onko toi hyvä perhe häipy. Ne oli niin mukavia ja heitti koko ajan sellasta rentoo jenkkihuumoria ja kerto että niillä oli ollu pari vuotta sitten sveitsiläinen tyttö vaihdossa ja kaikki oli menny tosi hyvin. Ne kerto kaikesta mitä me vuoden aikana aijotaan tehdä mm. käydään Cedar Pointissa muutamia kertoja (Cedar Point on huvipuisto, jonka Amusment Today- lehti on valinnu monta kertaa maailman parhaaksi huvipuistoksi), telttailemassa, ne aikoo järjestää mulle welcome partyn kun tuun sinne ja ne lupas näyttää mulle myös lähimpiä osavaltioita ja kaikkea muuta mahtavaa. Puhetta on ollu myös muutamasta vähän isommasta matkasta, mutta niistä sitten enemmän kun ne varmisttuu! Nyt siis vaan sunnittelemaan pakkaamista ja hoitamaan vielä viimeisiä asioita ennen lähtöä.

Cleveland. Tuun asumaan siis Clevelandin ja Toledon välissä eli matka Clevelandiin ei taida olla kun 45 min.


Columbus. Ohion pääkaupunki, joka sijaitsee aika keskellä Ohiota mutta tullaan varmasti käymään siellä vuoden aikana.

Columbus.


Love, Oona



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti