lauantai 31. elokuuta 2013

Back to school


Täällä on arki alkanu jo rullaamaan kovaa vauhtia. Koulu alkoi jo viikko sitten ja nyt meillä on jo kolmen päivän loma Labor Dayn takia. Koulu täällä ei muutenkaan ole hirveen vaikeeta tai stressaavaa... Oon ottanu koulun sellasella rennolla asenteella ja siitä huolimatta oon saanu jokaisesta tähän mennessä olleesta testistä täydet. Läksyjä sen sijaan tulee todella paljon ja ne pitää tehdä heti seuraavalle päivälle koska lukkari on joka päivä sama. 

Mun koulussa on siis noin 500 oppilasta ja musta tuntuu että kaikki tuntee toisensa. Ihmiset on täällä selvästi avoimempia ja ystävällisempiä kun Suomessa ( ei millään pahalla ). Opettajat on samalla sun kaveri ja opettaja. Ne moikkaa aina käytävällä ja kyselee miten viihdyn täällä ja eihän koulu tunnu liian vaikeelta. Ne myös tykkää kysellä millanen koulusysteemi meillä on Suomessa ja mun government opettaja kyselee multa myös miten meidän hallitus toimii Suomessa ja millanen presidentti meillä on. 

Koulun jälkeen mulla on aina joko tennistreenit tai -matsi, eli 7h koulupäivän jälkeen on noin 2-3h treenit tai 3-4h matsi. Oon saanu niin hyviä kavereita koulusta ja tenniksestä, että päivät ei edes tunnu pitkältä tai rankalta kun hengaillee niiden kanssa. Ajattelin kuitenkin kertoo millanen mun tavallinen päivä täälä on:

          6.00          Herätys
          7.25          Koulu alkaa. Ekalla tunnilla mulla on geometry.
          8.20          Choir
          9.10          Study Hall
         10.12         Government
         11.06         Biology
         12.10         Lunch
         12.44         Independent Living
         13.38         American Literature

          Tennis

         Loppu päivä menee yleensä läksyjen teossa ja TV:tä katellessa. Joskus saatan mennä leffaan tai              tehdä jotain muuta, mutta yleensä oon niin väsyny etten jaksa tehdä mitään. 


Go Tigers! Eka home game taitaa olla ens perjantaina!




Oon päässy jo kulkemaan tälläisella keltaisella busilla joita näkee leffoissa!

PS. Anteeks tää kuvien vähyys. Ei saada koulussa käyttää kännyköitä tai kameroita, mutta yritän saada otettuu kuvia koulusta.

Love, Oona

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti