![]() |
| Victory kiss |
| Aasialaista ruokaa Havajilla… |
![]() |
| Waikiki beach |
![]() |
| Frozen Yogurttia kun katoin parvekkeelta auringon laskua |
Yhtenä päivänä saatii myös vähän historiallista näkökulmaa Havajista kun mentiin Pearl Harboriin. Olin todella innoissani tästä päivästä, koska Pearl Harbor -elokuva on yksi mun lempielokuvista. Lähdettiin sinne siis heti aamusta ja heti sinne päästyämme saimme kierroksen Missouri -laivalla. Meillä oli opas, joka keroi laivan historiasta ja vähän koko sodan historiasta ja lopuksi mentiin kannen alle. En kyllä itse pystyis varmaan asumaan monta viikkoa tollaisessa paikassa.
Laivakierroksen jälkeen mentiin syömään lounasta ja lounaan jälkeen mentiin Arizonan muistomerkille, joka oli ehdottomasti Pearl Harbor -retken kokokohta! Muistomerkille piti ottaa pieni vene ja kun päästiin sinne rynnättiin kaikki aika innoisamme katsomaan Arizona -laivaa. Se oli yllättävän lähellä merenpintaa ja sen kansi näkyi ihan selvasti. Mulle uutena tietona tuli paljon asioita, mutta mieleenpainuvin oli se, että Arizona on vuotanut öljyä kaikkien näiden vuosien ajan ja vuotaa vieläkin. Loppu päivästä mentiin vaan hotellin viereiselle rannalle, koska oltiin kaikki aika väsyneitä tän päivän jälkeen.
Love, Oona









Ei kommentteja:
Lähetä kommentti